Охорона та безпека життя

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ І З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ВДОМА ПІД ЧАС ПЕРШОТРАВНЕВИХ ТА ВЕЛИКОДНЕВИХ СВЯТ
Шановні батьки!
Життя в умовах великого міста потребує від наших дітей вміння орієнтуватися та знаходити вихід із непередбачених ситуацій. Щоб вберегти дитину від біди, батькам треба пам’ятати та виконувати правила безпеки.
  1. Не залишати дітей, навіть на короткий час без догляду дорослих в місцях із великим скупченнях людей (у лісі, на водоймищі, у парку) – це може призвести до біди.
  2. Не залишати відчиненими вікна та балкони, пам’ятати про наслідки, до яких може призвести батьківська необачність.
  3. Для прогулянок у лісі одягати собі та дітям одяг, який зможе захистити від небезпечних комах і кліщів.
  4. Постійно розповідати про небезпеку від дитячих пустощів з вогнем.
  5. Не дозволяти дітям грати поблизу проїжджої частини дороги, не подавати самім негативних прикладів.
  6. Не  перегодовувати дітей важкою для шлунку їжею, салатами з майонезом, жирною їжею.
  7. Не залишати без нагляду стіл із спиртними напоями.
  8. Не вживати самім і в ніякому разі не давати дітям продукти харчування, в яких вичерпано термін придатності.
  9. Пам’ятати, що не слід годувати дітей за 2 години перед сном.
  10. Не зловживати цитрусовими фруктами, шоколадними цукерками, солодощами.
  11. Батькам слід звертати увагу на дотримання правил особистої гігієни під час приготування їжі.  Вчити дітей, що мити руки потрібно перед кожним прийомом їжі, після прогулянки та відвідування туалету.
  12. Пам’ятати, що небезпека від ураження гострими кишковими інфекціями може таїтися в будь-якому харчовому продукті.
  13. Пам’ятати, що збудники кишкових захворювань – сальмонели , знаходяться в сирому м’ясі. Тому, категорично забороняється користуватися однією розділочною дощечкою при розробці сирого м’яса та овочів. М'ясо піддавати достатній термічній обробці.
  14. Особливо слід звертати увагу на термін придатності молочних і молочно – кислих продуктів, які відносяться до швидко – зіпсованих продуктів харчування і зберігаються в холодильнику не більше 36 годин.
  15. Приготовлені блюда тримати в холодильнику.    
  16. Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ПРОФІЛАКТИКИ ДИТЯЧОГО ТРАВМАТИЗМУ, ВСІХ ЙОГО ВИДІВ; З ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ В ОСІННІЙ ПЕРІОД І З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ВДОМА
Шановні батьки!
  1. Не залишати дітей, навіть на короткий час без догляду дорослих в місцях із великим скупченнях людей (у лісі,  парку, магазині ) – це може призвести до біди.
  2. Не залишати відчиненими вікна та балкони, пам’ятати про наслідки, до яких може призвести батьківська необачність.
  3. Не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці та через зачинені двері, пояснюючи чому.
  4. Постійно розповідати про небезпеку від дитячих пустощів з вогнем. Батькам зберігати сірники та вибухонебезпечні предмети в недосяжному для дітей місці.
  5. Не дозволяти дітям грати поблизу проїжджої частини дороги, не подавати самім негативних прикладів.
  6. Заборонити дітям гратися й  брати в руки вдома або на вулиці колючі, ріжучі, гострі, дрібні предмети, пігулки, вибухонебезпечні, а також незнайомі предмети.
  7. Не дозволяти дражнити тварин та попереджати в дітей зародження жорстокого до них відношення.
  8. Не вживати самім і в ніякому разі не давати дітям продукти харчування, в яких вичерпано термін придатності.
  9. Пам’ятати, що не слід годувати дітей за 2 години перед сном.
10.Не зловживати цитрусовими фруктами, шоколадними цукерками, солодощами.
11.Батькам слід звертати увагу на дотримання правил особистої гігієни під час приготування їжі.  Вчити дітей, що мити руки потрібно перед кожним прийомом їжі, після прогулянки та відвідування туалету.
12.Пам’ятати, що збудники кишкових захворювань – сальмонели , знаходяться в сирому м’ясі. Тому, категорично забороняється користуватися однією розділочною дощечкою при розробці сирого м’яса та овочів. М'ясо піддавати достатній термічній обробці.
13.Особливо слід звертати увагу на термін придатності молочних і молочно – кислих продуктів, які відносяться до швидко – зіпсованих продуктів харчування і зберігаються в холодильнику не більше 36 годин.
14.Приготовлені блюда тримати в холодильнику.    
15.Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ПРОФІЛАКТИКИ ВСІХ ВИДІВ ДИТЯЧОГО ТРАВМАТИЗМУ В ЛІТНІЙ ПЕРІОД ТА  ПІД ЧАС ВІДПУСТКИ БАТЬКІВ
Шановні батьки!
Усе більше розширюється сфера стосунків дітей з навколишнім середовищем і довкіллям. Діти часто страждають від нещасних випадків у побуті, в довкіллі, в природі. Завдання дорослих не тільки захистити дітей, а й навчити їх бути обачними, обережними, розсудливими, здатними захистити себе в будь-якій ситуації. Тому, щоб не сталося біди, батьки повинні пам’ятати та виконувати певні правила.
  1. Не дозволяти дітям виходити на балкони, лоджії.
  2. Не залишати дітей, навіть на короткий час самих у приміщенні з   відкритими вікнами та балконами, під’їздах, прольотах, ліфтах.
  3. Не провітрювати приміщення перехресно в присутності дітей – це може  призвести до захворювань на ГРВІ та ГРІ.
  4. У зв’язку зі спекотною погодою своєчасно зачиняти вікна та балкони  після провітрювання.
  5. Не спостерігати природні та погодні явища через вікна, навіть зачинені, не саджати дітей на підвіконня, не підставляти стільці для зручності й провести просвітницькі бесіди з рідними та знайомими.
  6. Регулювати перебування дітей на відкритому сонці, а в спекотну погоду не виходити з дітьми на вулицю, і слідкувати за наявністю головних уборів.
  7. Не залишати дітей самих біля водоймищ, у лісі, у місцях з великим скупченням народу (вокзали, магазини, парки, пляжі тощо).
  8. Дозувати перебування дитини у воді, не допускати переохолодження та пустощів у воді.
  9. Для походу в ліс  підбирати одяг для дітей таким чином, щоб він оптимально захищав від комах, кліщів та інших несподіванок.
10. Обстежити місце для установки намету з метою уникнення небажаної  
     зустрічі зі зміями, комахами, павуками тощо.
  1. Не дозволяти дітям збирати в лісі гриби, ягоди, роз’яснюючи їм про небезпеку від отруйних рослин.
  2. Пам’ятати, що влітку збільшується загроза зараження гострими кишковими інфекціями. Причиною отруєння може стати будь-який продукт, який не вірно зберігався.
  3. Постійно розповідати про небезпеку від дитячих пустощів з вогнем.
  4. Не дозволяти дітям гратися поблизу проїжджої частини дороги та не давати їм власний негативний приклад, порушуючи правила дорожнього руху.
  5. Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ У ВЕСНЯНИЙ ПЕРІОД
(старший дошкільний вік)

  • 1 ДЕНЬ: «Відчуй небезпеку».
1. Заняття: «Добро – зло» (про небезпеку від незнайомих людей).
2. Бесіда: «Яка небезпека підстерігає тебе, коли поруч немає рідних».
3. Д/гра: «Мій телефон, мій помічник».

2 ДЕНЬ: «Екологознайка».

1. Заняття: «Забруднення навколишнього середовища».
2. Екскурсія в природу: «Подорож на весняне поле».
3. Бесіда: «Природа – друг, коли ти добре її знаєш».
4. Розвиваюча гра: «Гімн природі».

                                 3 ДЕНЬ: «Будь обережним»!

1. Заняття: «Допоможи собі сам».
2. Д/гра: «Диспетчер» (телефони служб порятунку).
3. Бесіда: «Ці небезпечні буревії та вітрюгани»
4. Розмова: «Пожежа. Причини її виникнення та наслідки»

4 ДЕНЬ: «Школа Світлофора Моргайка».

1. Заняття: «Наша вулиця».
2. Розігрування уявної ситуації: «Правильна і неправильна поведінка на вулицях нашого міста».
3. Д/гра: «Про що говорять дорожні знаки»?
4. Розвиваюча гра: «Машини спеціального призначення».

5 ДЕНЬ: «Що таке здоров’я»?

1. Заняття: «Здоров’я – найважливіший скарб».
2. Д/гра: «Друзі та вороги здоров’я».
3. Бесіда: «Смійтесь на здоров’я».  
4. Розвиваюча гра: «Безкінечний ланцюжок».
ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ У ВЕСНЯНИЙ ПЕРІОД
(молодший дошкільний вік)
  • 1 ДЕНЬ: «Відчуй небезпеку».
1. Заняття: «У мене задзвонив телефон…» (про вміння користуватися телефоном) +  Д/гра: «Мій телефон, мій помічник».
2. Бесіда: «Як себе поводити під час грози».
3. Розвиваюча гра: «Хто такий незнайомець»?

2 ДЕНЬ: «Екологознайка».

1. Заняття: «Що коли відбувається» (пори року).
2. Екскурсія в природу: «В саду чи на городі» (садіння квасолі на городі).
3. Бесіда: «Природа – друг, коли ти добре її знаєш».
4. Розвиваюча гра: «Якої рослини не стало».

                                 3 ДЕНЬ: «Будь обережним»!

1. Заняття: «Щоб не сталося біди, сірники ти не бери».
2. Д/гра: «Оціни вчинок» (обговорення уявних ситуацій).
3. Бесіда: «Чим небезпечні буревії та вітрюгани»
4. Розмова: «Пожежа. Причини її виникнення та наслідки»

4 ДЕНЬ: «Школа Світлофора Моргайка».
1. Заняття: «Які різні машини» + С/р гра «Подорожуємо на автобусі».
2. Розігрування уявної ситуації: «Правильна і неправильна поведінка на вулицях нашого міста».
3. Д/гра: «Про що говорять машини»?, «Що для чого»?
4. Розвиваюча гра: «Хто де їздить, хто де ходить».

5 ДЕНЬ: «Що таке здоров’я»?
1. Заняття: «Здоров’я – найважливіший скарб» + Д/гра: «Друзі та вороги здоров’я».
2. Д/гра: «Добре - погано».
3. Бесіда: «Смійтесь на здоров’я».  
4. Розвиваюча гра: «Чим схожі, чим відрізняються».

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ У ВЕСНЯНИЙ ПЕРІОД
(середній дошкільний вік)
  • 1 ДЕНЬ: «Відчуй небезпеку».
1. Заняття: «Добро – зло» (про небезпеку від незнайомих людей).
2. Бесіда: «Яка небезпека підстерігає тебе, коли поруч немає рідних».
3. Д/гра: «Мій телефон, мій помічник».

2 ДЕНЬ: «Екологознайка».

1. Заняття: «Забруднення навколишнього середовища».
2. Екскурсія в природу: «Подорож на весняне поле».
3. Бесіда: «Природа – друг, коли ти добре її знаєш».
4. Розвиваюча гра: «Гімн природі».

3 ДЕНЬ: «Будь обережним»!

1. Заняття: «Допоможи собі сам» (надзвичайна ситуація під час пожежі).
2. Д/гра: «Диспетчер» (телефони служб порятунку).
3. Бесіда: «Ці небезпечні буревії та вітрюгани»
4. Розмова: «Пожежа. Причини її виникнення та наслідки» + бесіда за змістом вірша С. Маршака «Кицькін дім».

4 ДЕНЬ: «Школа Світлофора Моргайка».

1. Заняття: «Наша вулиця».
2. Розігрування уявної ситуації: «Правильна і неправильна поведінка на вулицях нашого міста».
3. Д/гра: «Про що говорять дорожні знаки»?
4. Розвиваюча гра: «Машини спеціального призначення».

5 ДЕНЬ: «Що таке здоров’я»?

1. Заняття: «Здоров’я – найважливіший скарб».
2. Д/гра: «Друзі та вороги здоров’я».
3. Бесіда: «Смійтесь на здоров’я».  
4. Розвиваюча гра: «Безкінечний ланцюжок».

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ
В ОСІННІЙ ПЕРІОД
(середній дошкільний вік)
1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття: «Про отруйні гриби та рослини» + бесіда з валеології: «Перша медична допомога при отруєнні».
Бесіда: «Безпека здоров’я восени».
Екскурсія: «На косогори всі разом йдемо» (дитячий туризм).
Розповідь: «Природа – друг, коли ти її добре знаєш».

2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «На якому транспорті можна подорожувати»Д/гра «Червоний, жовтий, зелений».
Бесіда: «Як треба поводити себе у пасажирському транспорті».
Пішохідний перехід на автобусну зупинку (коло автобусів) + Сюжетно – рольова   гра «Стій! Іди!».
Виготовлення інформаційних стендів, папок – пересувок з попередження дитячого травматизму до конкурсу: «Зелений вогник».
3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Іноді гра не доводить до добра».
Моделювання уявних ситуацій: «Перша медична допомога при опіках», «Як дихати під час пожежі».
Бесіда: «Про небезпеку від необережної поведінки у побуті» (ураження електричним струмом, падіння з меблів, ігри з вогнем, ріжучими та колючими предметами).
Д/гра: «Оціни вчинок»
4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».
Інтегроване заняття: «Як навчитися уникати конфліктів», Д/гра «Добре - погано».
Розмова з дітьми: «Коли ти вдома сам».
Бесіда: «Про товариськість і дружбу».
Сюжетно – рольова гра: «Новачок у дитсадку».

5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Осіння фантазія» (валеологія, рідна природа, художня література).
Бесіда: «Емоції та здоров’я» - про психічне й фізичне здоров’я людини.
Д/ігри: «Що корисно, а що шкідливо», «Пізнай себе».
Літературна вікторина: «Здоров’я – найважливіший скарб».

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ
В ОСІННІЙ ПЕРІОД
(старший дошкільний вік)
1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття: «Про отруйні гриби та рослини» + бесіда з валеології: «Перша медична допомога при отруєнні».
Бесіда: «Безпека здоров’я восени».
Екскурсія: «На косогори всі разом йдемо» (дитячий туризм).
Розповідь: «Природа – друг, коли ти її добре знаєш».

2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «Азбука доріг» - збагатити знання дітей про автомобільний транспорт.
Бесіда: «Як треба поводити себе у транспорті».
Пішохідний перехід до перехрестя (закріпити знання дітей про дорожні знаки) + настільні ігри: «Дорожня абетка», «Дорожні знаки».
Виготовлення інформаційних стендів, папок – пересувок з попередження дитячого травматизму до конкурсу: «Зелений вогник»
3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Іноді гра не доводить до добра».
Моделювання уявних ситуацій: «Перша медична допомога при опіках», «Як дихати під час пожежі».
Бесіда: «Про небезпеку від необережної поведінки у побуті» (ураження електричним струмом, падіння з меблів, ігри з вогнем, ріжучими та колючими предметами).
Д/гра: «Оціни вчинок»
4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».
Інтегроване заняття: «Як навчитися уникати конфліктів», Д/гра «Добре - погано».
Розмова з дітьми: «Коли ти вдома сам».
Бесіда: «Про товариськість і дружбу».
Сюжетно – рольова гра: «Новачок у дитсадку».
5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Осіння фантазія» (валеологія, рідна природа, художня література).
Бесіда: «Емоції та здоров’я» - про психічне й фізичне здоров’я людини.
Д/ігри: «Що корисно, а що шкідливо», «Пізнай себе».
Літературна вікторина: «Здоров’я – найважливіший скарб».

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ
В ОСІННІЙ ПЕРІОД
(молодший дошкільний вік)
1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття: «Сонечко для кожної дитини».
Бесіда: «Свято Знань в нашому дитсадочку».
Малювання на асфальті: «В кожному малюнку - свято».
Розповідь: «Країна ображених речей».
Д/гра: «Добре - погано».
2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «В гостях у дітей Світлофор Моргайко» - збагатити знання дітей про правила дорожнього руху + Д/гра «Червоний, жовтий, зелений».
Бесіда: «Як треба поводити себе у транспорті».
Пішохідний перехід  на майданчик ДАЇ (територія ДНЗ ) +Р/гра «Кольорові автомобілі».
Сюжетно – рольова гра: «Водії та пішоходи».

3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Такі небезпечні іграшки» (про небезпечні іграшки, предмети, речі).
Сюжетно – рольова гра: «Лялька Аня прийшла до дітей у гості».
Бесіда - розмова: « Вчимося гратися й домовлятися про спільні іграшки».
Д/гра: «Назви ласкаво», «Небезпечні іграшки».
4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».

Інтегроване заняття: «Вмій звернутися за допомогою», Д/гра «Добре - погано».
Розмова з дітьми: «Хто такий незнайомець»?
Бесіда:«Хто в домі яку справу виконує»(про обов’язки членів родини).
Сюжетно – рольова гра: « До бабусі на іменини».

5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Я –чистенький, я - гарненький».    
Бесіда: «Чистота – запорука здоров’я» - про дотримання культурно-гігієнічних навиків.
Д/ігри: «Що корисно, а що шкідливо», «Пізнай себе».
Літературна вікторина: читання віршів про здоров’я, загартування організму + бесіда за змістом вірша К. Чуковського «Мійдодир».

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ
В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД
(молодший дошкільний вік)
1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття: «Взимку на прогулянці».
Д/гра: «Склади картинку про зиму».
Бесіда: «Що коли відбувається» (пори року) .
Розповідь: «Як допомогти пташкам узимку».

2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «Машини в нашому місті» - збагатити знання дітей про правила дорожнього руху + Д/гра «Червоний, жовтий, зелений».
Бесіда: «Як треба поводити себе у транспорті».
Пішохідний перехід  на майданчик ДАЇ (територія ДНЗ ) +Р/гра «Кольорові автомобілі».
Сюжетно – рольова гра: «Водії та пішоходи».

3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Такі небезпечні іграшки» (про небезпечні іграшки, предмети, речі).
Сюжетно – рольова гра: «Лялька Аня прийшла до дітей у гості».
Бесіда - розмова: « Вчимося гратися й домовлятися про спільні іграшки».
Д/гра: «Назви ласкаво», «Знайди зайву іграшку».
4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».

Інтегроване заняття: «Хто такий незнайомець», Д/гра «Добре - погано».
Розмова з дітьми за змістом казки: «Вовк і семеро козенят».
Бесіда:«Кого ми називаємо рідними, а кого чужими людьми»?
Сюжетно – рольова гра: « До бабусі на іменини».
Д/гра: «Мені добре, коли…», «Добре - погано».
5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Я –чистенький, я - гарненький».    
Бесіда: «Як стати нехворійкою» (про основні чинники здоров’я).
Д/ігри: «Що корисно, а що шкідливо», «Друзі чистоти».
Літературна вікторина: читання віршів про здоров’я, загартування організму + бесіда за змістом вірша К. Чуковського «Мійдодир».
Читання віршів про здоровий спосіб життя, гігієну тіла, загартування організму.

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ  В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД
(середній  дошкільний вік)
1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття:  « Природні явища взимку», «Зимуючі - перелітні».
Д/гра: «Склади картинку про зиму».
Бесіда: «Коли що одягаємо» (пори року) .
Розповідь: «Як допомогти пташкам узимку».
Екскурсія: «До зимових дерев».

2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «Подорожуємо містом» - поглибити знання дітей про правила дорожнього руху + Д/гра «Пасажирський транспорт».
Бесіда: «Як треба поводити себе у транспорті».
Пішохідний перехід  на майданчик ДАЇ (територія ДНЗ ) +Р/гра «Горобчики та автомобілі».
Сюжетно – рольова гра: «Транспорт».

3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Помічники вдома» (про побутові прилади) + читання казки «Пилосос і Праска».
Сюжетно – рольова гра: «Обладнаємо ляльці Ані квартиру».
Бесіда - розмова: « Вогонь – не іграшка».
Д/гра: «Будь уважним», «Що для чого»?
4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».

Інтегроване заняття: «Вмій звернутися за допомогою», Д/гра «Добре - погано» + читання казки Ш. Перро «Червона шапочка».
Розмова з дітьми: «Хто такий незнайомець»?
Бесіда:«Взаємовідносини в колективі між дітьми».
Сюжетно – рольова гра: «Дитячий садок».

5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Звідки беруться бруднулі»?    
Бесіда: «Друзі та вороги здоров’я» - про дотримання культурно-гігієнічних навиків + сюжетно – рольова гра «Лікарня».
Ігри - тренінги: «За що ти себе любиш, а за що ні»?, «Юні фантазери».
Літературна вікторина: читання віршів про здоров’я, загартування організму + бесіда за змістом вірша К. Чуковського «Мійдодир».
Сюжетно – рольова гра: «Лікарня».
ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ  В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД
( старший дошкільний вік)

1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття: «Птахи і тварини взимку».
Бесіда: «Безпека здоров’я взимку».
Розвиваюча гра: «Хто краще розповість про зимові явища, прикмети, дати».
Розповідь: «Природа – друг, коли ти її добре знаєш» (показ ілюстрацій, картин про стихійні лиха, катастрофи в зимовий період та правила поведінки під час надзвичайних ситуацій).

2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «Азбука доріг» - (збагатити знання дітей про автомобільний транспорт, дорожні знаки, дії пішоходів) + Д/гра «У Країні дорожніх знаків».
Бесіда: «Як треба поводити себе на дорозі,  у міському транспорті, на зупинках, тротуарах під час ожеледиці та заметілі».
Пішохідний перехід до проїжджої частини дороги + моделювання ситуацій «Дорога від дома до дитячого садка», «Кольорові автомобілі».
Сюжетно – рольова гра: «Щоб не сталося лиха».

3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Вогонь – друг, вогонь - ворог» + Екскурсія по приміщенню ДНЗ (для ознайомлення з протипожежним інвентарем).
Сюжетно – рольова гра: «Ми - пожежники».
Бесіда - розмова: «Про ураження електричним струмом, падіння з меблів, ігри з вогнем; небезпека під час ігор на гірках, льодяних ковзанках, при відлигах під дахами».
Д/гра: «Вогонь – не іграшка», «Вибери електроприлади».

4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».
Інтегроване заняття: «У мене задзвонив телефон», Д/гра «Добре - погано» + Інтелектуальна гра: «Розумники і розумниці».
Д/гра: «Оціни вчинок».
Розмова з дітьми: «Хто такий незнайомець»?
Бесіда:«З ким можна спілкуватися, а з ким -  ні» + моделювання ситуацій «У гостях незнайома людина».  
Сюжетно – рольова гра: «Магазин» - правила ввічливості, спілкування.

5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Снігова фантазія» (формувати вміння правильно поводитися у непогоду) + Літературна вікторина: «Люблять зиму малюки».    
Бесіда: «Ознаки міцного здоров’я» - про  ознаки міцного здоров’я (добрий апетит, рухова активність, спокійний сон, гарний настрій, нормальний зріст,).
Д/ігри: «Друзі та вороги здоров’я», «Пізнай себе».
Сюжетно – рольова гра: «Аптека».

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ВДОМА
Батькам слід пам’ятати, що небезпека від ураження гострими кишковими інфекціями може таїтися в будь – якому харчовому продукті. Тому батькам треба пам’ятати та виконувати такі рекомендації.
  1. Не купувати продукти харчування на стихійних ринках або у приватних осіб.
  2. При купівлі продуктів харчування та напоїв батькам треба обов’язково звертати увагу на термін придатності та умови їх зберігання.
  3. Не вживати самім і в ніякому разі не давати дітям продукти харчування, в яких вичерпано термін придатності та не допускати споживання продуктів з найменшою підозрою на їх недоброякісність.
  4. Під час подорожі не слід брати в дорогу продукти, які швидко псуються.
  5. Не готувати продукти із запасом. Приготовлені страви бажано споживати відразу, а у випадках їх повторного споживання, вони мають бути піддані повторній термічній обробці.
  6. Зберігання виготовленої страви без холоду не має перевищувати 3 години.
  7. Особливо слід звертати увагу на термін придатності молочних і молочно – кислих продуктів, які відносяться до швидко – зіпсованих продуктів харчування і зберігаються в холодильнику не більше 36 годин.
  8. Пам’ятати, що не слід годувати дітей за 2 години перед сном.
  9. Батькам слід звертати увагу на дотримання правил особистої гігієни під час приготування їжі.  Вчити дітей, що мити руки потрібно перед кожним прийомом їжі, після прогулянки та відвідування туалету.
10. Пам’ятати, що збудники кишкових захворювань – сальмонели,                                          знаходяться в сирому м’ясі. Тому, категорично забороняється   користуватися однією розділочною дощечкою при розробці сирого м’яса та овочів. М'ясо піддавати достатній термічній обробці.
11. Не  перегодовувати дітей важкою для шлунку їжею, салатами з майонезом, жирною їжею.
   12. Не залишати без нагляду стіл із спиртними напоями.
   13. Не вживати в їжу «заборонені» продукти: чіпси, газові напої, сухарики.
   14. У випадках виявлення перших ознак кишкового захворювання            терміново звернутися до найближчої лікувальної установи. Ні в якому                                                                                                                                                       разі не слід займатися самолікуванням.
   15. При груповому, сімейному відпочинку, хворого бажано тимчасово ізолювати від решти колективу.
   16. При тяжкому стані хворого негайно викликати швидку допомогу за телефоном 103.
17. Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.


БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ПРО ПОСИЛЕННЯ РОБОТИ  З ПРОФІЛАКТИКИ ВСІХ   ВИДІВ ДИТЯЧОГО ТРАВМАТИЗМУ ТА З ОХОРОНИ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ У ЗИМОВИЙ ПЕРІОД І З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ВДОМА
Шановні батьки!
Щоб запобігти випадків будь-якого дитячого травматизму та виникненню кишкових інфекцій і харчових отруєнь, батькам треба пам’ятати та виконувати основні правила безпеки.
  • Діти часто страждають від нещасних випадків у побуті. Завдання дорослих не тільки захистити їх, а й навчити бути обачними, обережними та розсудливими.
  • Постійно роз’яснювати та прищеплювати правила поведінки на вулицях міста під час заметілі, про небезпеку під час ігор на гірках, льодяних ковзанках, при відлигах під дахами будинків тощо.
  • Під час зимових прогулянок одягати дітей згідно температурного режиму: не переохолоджувати та не «кутати».
  • Не гуляти з дітьми поблизу проїжджої частини дороги, біля будівель, з яких звисають бурульки, будівництва.
  • Заборонити  прогулянки на річку, пам’ятати, що пустощі біля відкритої полин’ї  та на льоду може призвести до нещасних випадків.
  • Не дозволяти дітям випробувати на міцність лід, стрибаючи на ньому.
  • Не залишати дітей, навіть на короткий час без догляду дорослих в місцях із великим скупченнях людей   – це може призвести до біди.
  • Заборонити  дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці та через зачинені двері, пояснюючи чому.
  • Постійно розповідати про небезпеку від дитячих пустощів з вогнем. Батькам зберігати сірники та вибухонебезпечні предмети в недосяжному для дітей місці.
  • Заборонити дітям гратися й  брати в руки вдома або на вулиці колючі, ріжучі, гострі, дрібні предмети, пігулки, вибухонебезпечні, а також незнайомі предмети.
  • Не спостерігати природні та погодні явища природи через вікна, не саджати їх на підвіконня, не підставляти стільці для зручності.
  • Не вживати самім і в ніякому разі не давати дітям продукти харчування, в яких вичерпано термін придатності. Пам’ятати, що не слід годувати дітей за 2 години перед сном.
  • Не зловживати цитрусовими, шоколадними цукерками, солодощами.
  • Батькам слід звертати увагу на дотримання правил особистої гігієни під час приготування їжі.  Вчити дітей, що мити руки потрібно перед кожним прийомом їжі, після прогулянки та відвідування туалету.
  • Приготовлені блюда тримати в холодильнику.
  • Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ ТА З ОХОРОНИ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ У ЗИМОВИЙ ПЕРІОД

ОБМОРОЖЕННЯ

Усе більше розширюється сфера стосунків дітей з навколишнім середовищем і довкіллям. Життя в умовах великого міста потребує від наших дітей вміння орієнтуватися та знаходити вихід із непередбачених ситуацій. Щоб вберегти дитину від біди, батькам треба пам’ятати та виконувати правила безпеки.
  • Дітям необхідно дати поняття про обмороження. Слід звернути особливу увагу на те, що у випадку зникнення чутливості в кінцівках або обмороженні носа, вух, щік – не можна розтирати обморожені місця снігом чи жорсткою тканиною. Обморожені кінцівки також не можна  занурювати в гарячу воду.
  • Обмороженого потрібно відігріти в теплому приміщенні, напоїти його теплим чаєм, обморожені кінцівки занурити у воду кімнатної температури. Після чого обов’язково звернутися за допомогою до лікаря.
  • Дітям дати уявлення, що взаємодія вологих частин тіла (язика, вологих долоньок, щік) з металевими поверхнями на морозі, може призвести до значних ушкоджень шкірного та слизового покрову.
  • Під час зимових прогулянок одягати дітей згідно температури повітря: не переохолоджувати та не «кутати».
  • Не дозволяти дітям довгий час перебувати на вулиці при повітря ТºС -10.
  • Батькам звернути увагу на продукти харчування та виготовлені страви у період сильних морозів – їжа повинна бути високо калорійною!
  • Батькам знати і пам’ятати про безпеку під час використовування електроприладів вдома.
  • Забороняти дітям вмикати-вимикати будь-які побутові прилади.  
  • Не подавати дітям негативних приладів і пам’ятати, що «Батьки – взірець для наслідування».





БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ  ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ ЗАХВОРЮВАНЬ НА ГРИП, ГРВІ, ГВІ ТА «ПРО РЕСПІРАТОРНИЙ ЕТИКЕТ»
Шановні батьки!
Ви повинні пам’ятати, що грип є найбільш поширеним гострим респіраторним вірусним захворюванням, особливість якого полягає у надзвичайно швидкому поширенні, вираженій інтоксикації та підвищеній ламкості судин.
  • Групи ризику щодо ускладнень становлять маленькі діти, вагітні жінки, літні люди та пацієнти з хронічними захворюваннями і слабкою імунною системою.
  • Розрізнити за симптомами грип та ГРВІ важко, щоб про це дізнатися треба зробити експрес-тести на основі імунографічного аналізу.
  • Особливо ефективними у період підвищення захворюваності, фахівці визначають такі методи профілактики:

ПРОФІЛАКТИЧНІ МЕТОДИ:

  1. Повноцінне харчування з обов’язковим  включенням вітамінів у природному вигляді (лимони, апельсини, мандарини, компоти із сухофруктів, напої із лікарських трав і рослин тощо) та загальнозміцнюючих засобів.
  2. Загартування та часте провітрювання приміщень.
  3. Часте миття рук із милом.
  4. За можливості уникати людних місць але не обмежувати себе в прогулянках на свіжому повітрі.
  5. Одягати марлеву пов’язку під час епідемії в місцях скупчення людей та при ймовірному контакті з хворим.
    • Якщо з’явилися вище описані симптоми, треба залишитися вдома протягом усього часу, доки ці симптоми тривають, лягти відпочити й пити багато рідини.
    • При кашлі, чханні потрібно прикривати рот і ніс паперовим носовичком, після чого негайно викидати.
    • Не займатися самолікуванням.
    • Негайно викликати лікаря.
    • Родину, друзів та знайомих попередити про свою хворобу, відділити свій посуд, щоб вберегти їх від зараження.

ПАМЯТАЙТЕ! ГРИП – ЦЕ СМЕРТЕЛЬНО НЕБЕЗПЕЧНЕ ЗАБЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ І З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ВДОМА ПІД ЧАС ПЕРШОТРАВНЕВИХ ТА ВЕЛИКОДНЕВИХ СВЯТ
Шановні батьки!
Життя в умовах великого міста потребує від наших дітей вміння орієнтуватися та знаходити вихід із непередбачених ситуацій. Щоб вберегти дитину від біди, батькам треба пам’ятати та виконувати правила безпеки.
  1. Не залишати дітей, навіть на короткий час без догляду дорослих в місцях із великим скупченнях людей (у лісі, на водоймищі, у парку) – це може призвести до біди.
  2. Не залишати відчиненими вікна та балкони, пам’ятати про наслідки, до яких може призвести батьківська необачність.
  3. Для прогулянок у лісі одягати собі та дітям одяг, який зможе захистити від небезпечних комах і кліщів.
  4. Постійно розповідати про небезпеку від дитячих пустощів з вогнем.
  5. Не дозволяти дітям грати поблизу проїжджої частини дороги, не подавати самім негативних прикладів.
  6. Не  перегодовувати дітей важкою для шлунку їжею, салатами з майонезом, жирною їжею.
  7. Не залишати без нагляду стіл із спиртними напоями.
  8. Не вживати самім і в ніякому разі не давати дітям продукти харчування, в яких вичерпано термін придатності.
  9. Пам’ятати, що не слід годувати дітей за 2 години перед сном.
  10. Не зловживати цитрусовими фруктами, шоколадними цукерками, солодощами.
  11. Батькам слід звертати увагу на дотримання правил особистої гігієни під час приготування їжі.  Вчити дітей, що мити руки потрібно перед кожним прийомом їжі, після прогулянки та відвідування туалету.
  12. Пам’ятати, що небезпека від ураження гострими кишковими інфекціями може таїтися в будь-якому харчовому продукті.
  13. Пам’ятати, що збудники кишкових захворювань – сальмонели , знаходяться в сирому м’ясі. Тому, категорично забороняється користуватися однією розділочною дощечкою при розробці сирого м’яса та овочів. М'ясо піддавати достатній термічній обробці.
  14. Особливо слід звертати увагу на термін придатності молочних і молочно – кислих продуктів, які відносяться до швидко – зіпсованих продуктів харчування і зберігаються в холодильнику не більше 36 годин.
  15. Приготовлені блюда тримати в холодильнику.    
  16. Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.
БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ПРОФІЛАКТИКИ ДИТЯЧОГО ТРАВМАТИЗМУ, ВСІХ ЙОГО ВИДІВ; З ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ В ОСІННІЙ ПЕРІОД І З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ВДОМА
Шановні батьки!
  1. Не залишати дітей, навіть на короткий час без догляду дорослих в місцях із великим скупченнях людей (у лісі,  парку, магазині ) – це може призвести до біди.
  2. Не залишати відчиненими вікна та балкони, пам’ятати про наслідки, до яких може призвести батьківська необачність.
  3. Не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці та через зачинені двері, пояснюючи чому.
  4. Постійно розповідати про небезпеку від дитячих пустощів з вогнем. Батькам зберігати сірники та вибухонебезпечні предмети в недосяжному для дітей місці.
  5. Не дозволяти дітям грати поблизу проїжджої частини дороги, не подавати самім негативних прикладів.
  6. Заборонити дітям гратися й  брати в руки вдома або на вулиці колючі, ріжучі, гострі, дрібні предмети, пігулки, вибухонебезпечні, а також незнайомі предмети.
  7. Не дозволяти дражнити тварин та попереджати в дітей зародження жорстокого до них відношення.
  8. Не вживати самім і в ніякому разі не давати дітям продукти харчування, в яких вичерпано термін придатності.
  9. Пам’ятати, що не слід годувати дітей за 2 години перед сном.
10.Не зловживати цитрусовими фруктами, шоколадними цукерками, солодощами.
11.Батькам слід звертати увагу на дотримання правил особистої гігієни під час приготування їжі.  Вчити дітей, що мити руки потрібно перед кожним прийомом їжі, після прогулянки та відвідування туалету.
12.Пам’ятати, що збудники кишкових захворювань – сальмонели , знаходяться в сирому м’ясі. Тому, категорично забороняється користуватися однією розділочною дощечкою при розробці сирого м’яса та овочів. М'ясо піддавати достатній термічній обробці.
13.Особливо слід звертати увагу на термін придатності молочних і молочно – кислих продуктів, які відносяться до швидко – зіпсованих продуктів харчування і зберігаються в холодильнику не більше 36 годин.
14.Приготовлені блюда тримати в холодильнику.    
15.Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ПРОФІЛАКТИКИ ВСІХ ВИДІВ ДИТЯЧОГО ТРАВМАТИЗМУ В ЛІТНІЙ ПЕРІОД ТА  ПІД ЧАС ВІДПУСТКИ БАТЬКІВ
Шановні батьки!
Усе більше розширюється сфера стосунків дітей з навколишнім середовищем і довкіллям. Діти часто страждають від нещасних випадків у побуті, в довкіллі, в природі. Завдання дорослих не тільки захистити дітей, а й навчити їх бути обачними, обережними, розсудливими, здатними захистити себе в будь-якій ситуації. Тому, щоб не сталося біди, батьки повинні пам’ятати та виконувати певні правила.
  1. Не дозволяти дітям виходити на балкони, лоджії.
  2. Не залишати дітей, навіть на короткий час самих у приміщенні з   відкритими вікнами та балконами, під’їздах, прольотах, ліфтах.
  3. Не провітрювати приміщення перехресно в присутності дітей – це може  призвести до захворювань на ГРВІ та ГРІ.
  4. У зв’язку зі спекотною погодою своєчасно зачиняти вікна та балкони  після провітрювання.
  5. Не спостерігати природні та погодні явища через вікна, навіть зачинені, не саджати дітей на підвіконня, не підставляти стільці для зручності й провести просвітницькі бесіди з рідними та знайомими.
  6. Регулювати перебування дітей на відкритому сонці, а в спекотну погоду не виходити з дітьми на вулицю, і слідкувати за наявністю головних уборів.
  7. Не залишати дітей самих біля водоймищ, у лісі, у місцях з великим скупченням народу (вокзали, магазини, парки, пляжі тощо).
  8. Дозувати перебування дитини у воді, не допускати переохолодження та пустощів у воді.
  9. Для походу в ліс  підбирати одяг для дітей таким чином, щоб він оптимально захищав від комах, кліщів та інших несподіванок.
10. Обстежити місце для установки намету з метою уникнення небажаної  
     зустрічі зі зміями, комахами, павуками тощо.
  1. Не дозволяти дітям збирати в лісі гриби, ягоди, роз’яснюючи їм про небезпеку від отруйних рослин.
  2. Пам’ятати, що влітку збільшується загроза зараження гострими кишковими інфекціями. Причиною отруєння може стати будь-який продукт, який не вірно зберігався.
  3. Постійно розповідати про небезпеку від дитячих пустощів з вогнем.
  4. Не дозволяти дітям гратися поблизу проїжджої частини дороги та не давати їм власний негативний приклад, порушуючи правила дорожнього руху.
  5. Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.
ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ У ВЕСНЯНИЙ ПЕРІОД
(старший дошкільний вік)

  • 1 ДЕНЬ: «Відчуй небезпеку».
1. Заняття: «Добро – зло» (про небезпеку від незнайомих людей).
2. Бесіда: «Яка небезпека підстерігає тебе, коли поруч немає рідних».
3. Д/гра: «Мій телефон, мій помічник».

2 ДЕНЬ: «Екологознайка».

1. Заняття: «Забруднення навколишнього середовища».
2. Екскурсія в природу: «Подорож на весняне поле».
3. Бесіда: «Природа – друг, коли ти добре її знаєш».
4. Розвиваюча гра: «Гімн природі».

                                 3 ДЕНЬ: «Будь обережним»!

1. Заняття: «Допоможи собі сам».
2. Д/гра: «Диспетчер» (телефони служб порятунку).
3. Бесіда: «Ці небезпечні буревії та вітрюгани»
4. Розмова: «Пожежа. Причини її виникнення та наслідки»

4 ДЕНЬ: «Школа Світлофора Моргайка».

1. Заняття: «Наша вулиця».
2. Розігрування уявної ситуації: «Правильна і неправильна поведінка на вулицях нашого міста».
3. Д/гра: «Про що говорять дорожні знаки»?
4. Розвиваюча гра: «Машини спеціального призначення».

5 ДЕНЬ: «Що таке здоров’я»?

1. Заняття: «Здоров’я – найважливіший скарб».
2. Д/гра: «Друзі та вороги здоров’я».
3. Бесіда: «Смійтесь на здоров’я».  
4. Розвиваюча гра: «Безкінечний ланцюжок».
ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ У ВЕСНЯНИЙ ПЕРІОД
(молодший дошкільний вік)
  • 1 ДЕНЬ: «Відчуй небезпеку».
1. Заняття: «У мене задзвонив телефон…» (про вміння користуватися телефоном) +  Д/гра: «Мій телефон, мій помічник».
2. Бесіда: «Як себе поводити під час грози».
3. Розвиваюча гра: «Хто такий незнайомець»?

2 ДЕНЬ: «Екологознайка».

1. Заняття: «Що коли відбувається» (пори року).
2. Екскурсія в природу: «В саду чи на городі» (садіння квасолі на городі).
3. Бесіда: «Природа – друг, коли ти добре її знаєш».
4. Розвиваюча гра: «Якої рослини не стало».

                                 3 ДЕНЬ: «Будь обережним»!

1. Заняття: «Щоб не сталося біди, сірники ти не бери».
2. Д/гра: «Оціни вчинок» (обговорення уявних ситуацій).
3. Бесіда: «Чим небезпечні буревії та вітрюгани»
4. Розмова: «Пожежа. Причини її виникнення та наслідки»

4 ДЕНЬ: «Школа Світлофора Моргайка».
1. Заняття: «Які різні машини» + С/р гра «Подорожуємо на автобусі».
2. Розігрування уявної ситуації: «Правильна і неправильна поведінка на вулицях нашого міста».
3. Д/гра: «Про що говорять машини»?, «Що для чого»?
4. Розвиваюча гра: «Хто де їздить, хто де ходить».

5 ДЕНЬ: «Що таке здоров’я»?
1. Заняття: «Здоров’я – найважливіший скарб» + Д/гра: «Друзі та вороги здоров’я».
2. Д/гра: «Добре - погано».
3. Бесіда: «Смійтесь на здоров’я».  
4. Розвиваюча гра: «Чим схожі, чим відрізняються».

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ У ВЕСНЯНИЙ ПЕРІОД
(середній дошкільний вік)
  • 1 ДЕНЬ: «Відчуй небезпеку».
1. Заняття: «Добро – зло» (про небезпеку від незнайомих людей).
2. Бесіда: «Яка небезпека підстерігає тебе, коли поруч немає рідних».
3. Д/гра: «Мій телефон, мій помічник».

2 ДЕНЬ: «Екологознайка».

1. Заняття: «Забруднення навколишнього середовища».
2. Екскурсія в природу: «Подорож на весняне поле».
3. Бесіда: «Природа – друг, коли ти добре її знаєш».
4. Розвиваюча гра: «Гімн природі».

3 ДЕНЬ: «Будь обережним»!

1. Заняття: «Допоможи собі сам» (надзвичайна ситуація під час пожежі).
2. Д/гра: «Диспетчер» (телефони служб порятунку).
3. Бесіда: «Ці небезпечні буревії та вітрюгани»
4. Розмова: «Пожежа. Причини її виникнення та наслідки» + бесіда за змістом вірша С. Маршака «Кицькін дім».

4 ДЕНЬ: «Школа Світлофора Моргайка».

1. Заняття: «Наша вулиця».
2. Розігрування уявної ситуації: «Правильна і неправильна поведінка на вулицях нашого міста».
3. Д/гра: «Про що говорять дорожні знаки»?
4. Розвиваюча гра: «Машини спеціального призначення».

5 ДЕНЬ: «Що таке здоров’я»?

1. Заняття: «Здоров’я – найважливіший скарб».
2. Д/гра: «Друзі та вороги здоров’я».
3. Бесіда: «Смійтесь на здоров’я».  
4. Розвиваюча гра: «Безкінечний ланцюжок».
ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ
В ОСІННІЙ ПЕРІОД
(середній дошкільний вік)
1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття: «Про отруйні гриби та рослини» + бесіда з валеології: «Перша медична допомога при отруєнні».
Бесіда: «Безпека здоров’я восени».
Екскурсія: «На косогори всі разом йдемо» (дитячий туризм).
Розповідь: «Природа – друг, коли ти її добре знаєш».

2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «На якому транспорті можна подорожувати»Д/гра «Червоний, жовтий, зелений».
Бесіда: «Як треба поводити себе у пасажирському транспорті».
Пішохідний перехід на автобусну зупинку (коло автобусів) + Сюжетно – рольова   гра «Стій! Іди!».
Виготовлення інформаційних стендів, папок – пересувок з попередження дитячого травматизму до конкурсу: «Зелений вогник».
3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Іноді гра не доводить до добра».
Моделювання уявних ситуацій: «Перша медична допомога при опіках», «Як дихати під час пожежі».
Бесіда: «Про небезпеку від необережної поведінки у побуті» (ураження електричним струмом, падіння з меблів, ігри з вогнем, ріжучими та колючими предметами).
Д/гра: «Оціни вчинок»
4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».
Інтегроване заняття: «Як навчитися уникати конфліктів», Д/гра «Добре - погано».
Розмова з дітьми: «Коли ти вдома сам».
Бесіда: «Про товариськість і дружбу».
Сюжетно – рольова гра: «Новачок у дитсадку».

5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Осіння фантазія» (валеологія, рідна природа, художня література).
Бесіда: «Емоції та здоров’я» - про психічне й фізичне здоров’я людини.
Д/ігри: «Що корисно, а що шкідливо», «Пізнай себе».
Літературна вікторина: «Здоров’я – найважливіший скарб».
ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ
В ОСІННІЙ ПЕРІОД
(старший дошкільний вік)
1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття: «Про отруйні гриби та рослини» + бесіда з валеології: «Перша медична допомога при отруєнні».
Бесіда: «Безпека здоров’я восени».
Екскурсія: «На косогори всі разом йдемо» (дитячий туризм).
Розповідь: «Природа – друг, коли ти її добре знаєш».

2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «Азбука доріг» - збагатити знання дітей про автомобільний транспорт.
Бесіда: «Як треба поводити себе у транспорті».
Пішохідний перехід до перехрестя (закріпити знання дітей про дорожні знаки) + настільні ігри: «Дорожня абетка», «Дорожні знаки».
Виготовлення інформаційних стендів, папок – пересувок з попередження дитячого травматизму до конкурсу: «Зелений вогник»
3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Іноді гра не доводить до добра».
Моделювання уявних ситуацій: «Перша медична допомога при опіках», «Як дихати під час пожежі».
Бесіда: «Про небезпеку від необережної поведінки у побуті» (ураження електричним струмом, падіння з меблів, ігри з вогнем, ріжучими та колючими предметами).
Д/гра: «Оціни вчинок»
4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».
Інтегроване заняття: «Як навчитися уникати конфліктів», Д/гра «Добре - погано».
Розмова з дітьми: «Коли ти вдома сам».
Бесіда: «Про товариськість і дружбу».
Сюжетно – рольова гра: «Новачок у дитсадку».
5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Осіння фантазія» (валеологія, рідна природа, художня література).
Бесіда: «Емоції та здоров’я» - про психічне й фізичне здоров’я людини.
Д/ігри: «Що корисно, а що шкідливо», «Пізнай себе».
Літературна вікторина: «Здоров’я – найважливіший скарб».

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ
В ОСІННІЙ ПЕРІОД
(молодший дошкільний вік)
1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття: «Сонечко для кожної дитини».
Бесіда: «Свято Знань в нашому дитсадочку».
Малювання на асфальті: «В кожному малюнку - свято».
Розповідь: «Країна ображених речей».
Д/гра: «Добре - погано».
2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «В гостях у дітей Світлофор Моргайко» - збагатити знання дітей про правила дорожнього руху + Д/гра «Червоний, жовтий, зелений».
Бесіда: «Як треба поводити себе у транспорті».
Пішохідний перехід  на майданчик ДАЇ (територія ДНЗ ) +Р/гра «Кольорові автомобілі».
Сюжетно – рольова гра: «Водії та пішоходи».

3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Такі небезпечні іграшки» (про небезпечні іграшки, предмети, речі).
Сюжетно – рольова гра: «Лялька Аня прийшла до дітей у гості».
Бесіда - розмова: « Вчимося гратися й домовлятися про спільні іграшки».
Д/гра: «Назви ласкаво», «Небезпечні іграшки».
4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».

Інтегроване заняття: «Вмій звернутися за допомогою», Д/гра «Добре - погано».
Розмова з дітьми: «Хто такий незнайомець»?
Бесіда:«Хто в домі яку справу виконує»(про обов’язки членів родини).
Сюжетно – рольова гра: « До бабусі на іменини».

5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Я –чистенький, я - гарненький».    
Бесіда: «Чистота – запорука здоров’я» - про дотримання культурно-гігієнічних навиків.
Д/ігри: «Що корисно, а що шкідливо», «Пізнай себе».
Літературна вікторина: читання віршів про здоров’я, загартування організму + бесіда за змістом вірша К. Чуковського «Мійдодир».
ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ
В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД
(молодший дошкільний вік)
1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття: «Взимку на прогулянці».
Д/гра: «Склади картинку про зиму».
Бесіда: «Що коли відбувається» (пори року) .
Розповідь: «Як допомогти пташкам узимку».

2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «Машини в нашому місті» - збагатити знання дітей про правила дорожнього руху + Д/гра «Червоний, жовтий, зелений».
Бесіда: «Як треба поводити себе у транспорті».
Пішохідний перехід  на майданчик ДАЇ (територія ДНЗ ) +Р/гра «Кольорові автомобілі».
Сюжетно – рольова гра: «Водії та пішоходи».

3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Такі небезпечні іграшки» (про небезпечні іграшки, предмети, речі).
Сюжетно – рольова гра: «Лялька Аня прийшла до дітей у гості».
Бесіда - розмова: « Вчимося гратися й домовлятися про спільні іграшки».
Д/гра: «Назви ласкаво», «Знайди зайву іграшку».
4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».

Інтегроване заняття: «Хто такий незнайомець», Д/гра «Добре - погано».
Розмова з дітьми за змістом казки: «Вовк і семеро козенят».
Бесіда:«Кого ми називаємо рідними, а кого чужими людьми»?
Сюжетно – рольова гра: « До бабусі на іменини».
Д/гра: «Мені добре, коли…», «Добре - погано».
5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Я –чистенький, я - гарненький».    
Бесіда: «Як стати нехворійкою» (про основні чинники здоров’я).
Д/ігри: «Що корисно, а що шкідливо», «Друзі чистоти».
Літературна вікторина: читання віршів про здоров’я, загартування організму + бесіда за змістом вірша К. Чуковського «Мійдодир».
Читання віршів про здоровий спосіб життя, гігієну тіла, загартування організму.

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ  В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД
(середній  дошкільний вік)
1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття:  « Природні явища взимку», «Зимуючі - перелітні».
Д/гра: «Склади картинку про зиму».
Бесіда: «Коли що одягаємо» (пори року) .
Розповідь: «Як допомогти пташкам узимку».
Екскурсія: «До зимових дерев».

2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «Подорожуємо містом» - поглибити знання дітей про правила дорожнього руху + Д/гра «Пасажирський транспорт».
Бесіда: «Як треба поводити себе у транспорті».
Пішохідний перехід  на майданчик ДАЇ (територія ДНЗ ) +Р/гра «Горобчики та автомобілі».
Сюжетно – рольова гра: «Транспорт».

3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Помічники вдома» (про побутові прилади) + читання казки «Пилосос і Праска».
Сюжетно – рольова гра: «Обладнаємо ляльці Ані квартиру».
Бесіда - розмова: « Вогонь – не іграшка».
Д/гра: «Будь уважним», «Що для чого»?
4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».

Інтегроване заняття: «Вмій звернутися за допомогою», Д/гра «Добре - погано» + читання казки Ш. Перро «Червона шапочка».
Розмова з дітьми: «Хто такий незнайомець»?
Бесіда:«Взаємовідносини в колективі між дітьми».
Сюжетно – рольова гра: «Дитячий садок».

5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Звідки беруться бруднулі»?    
Бесіда: «Друзі та вороги здоров’я» - про дотримання культурно-гігієнічних навиків + сюжетно – рольова гра «Лікарня».
Ігри - тренінги: «За що ти себе любиш, а за що ні»?, «Юні фантазери».
Літературна вікторина: читання віршів про здоров’я, загартування організму + бесіда за змістом вірша К. Чуковського «Мійдодир».
Сюжетно – рольова гра: «Лікарня».
ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ТА ФІЗКУЛЬТУРИ  В ЗИМОВИЙ ПЕРІОД
( старший дошкільний вік)

1 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ПРИРОДА».
Інтегроване заняття: «Птахи і тварини взимку».
Бесіда: «Безпека здоров’я взимку».
Розвиваюча гра: «Хто краще розповість про зимові явища, прикмети, дати».
Розповідь: «Природа – друг, коли ти її добре знаєш» (показ ілюстрацій, картин про стихійні лиха, катастрофи в зимовий період та правила поведінки під час надзвичайних ситуацій).

2 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА І ВУЛИЦЯ».
Інтегроване заняття: «Азбука доріг» - (збагатити знання дітей про автомобільний транспорт, дорожні знаки, дії пішоходів) + Д/гра «У Країні дорожніх знаків».
Бесіда: «Як треба поводити себе на дорозі,  у міському транспорті, на зупинках, тротуарах під час ожеледиці та заметілі».
Пішохідний перехід до проїжджої частини дороги + моделювання ситуацій «Дорога від дома до дитячого садка», «Кольорові автомобілі».
Сюжетно – рольова гра: «Щоб не сталося лиха».

3 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА У ПОБУТІ».
Інтегроване заняття: «Вогонь – друг, вогонь - ворог» + Екскурсія по приміщенню ДНЗ (для ознайомлення з протипожежним інвентарем).
Сюжетно – рольова гра: «Ми - пожежники».
Бесіда - розмова: «Про ураження електричним струмом, падіння з меблів, ігри з вогнем; небезпека під час ігор на гірках, льодяних ковзанках, при відлигах під дахами».
Д/гра: «Вогонь – не іграшка», «Вибери електроприлади».

4 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ».
Інтегроване заняття: «У мене задзвонив телефон», Д/гра «Добре - погано» + Інтелектуальна гра: «Розумники і розумниці».
Д/гра: «Оціни вчинок».
Розмова з дітьми: «Хто такий незнайомець»?
Бесіда:«З ким можна спілкуватися, а з ким -  ні» + моделювання ситуацій «У гостях незнайома людина».  
Сюжетно – рольова гра: «Магазин» - правила ввічливості, спілкування.

5 ДЕНЬ. ТЕМА ДНЯ: «ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ».
Інтегроване заняття: «Снігова фантазія» (формувати вміння правильно поводитися у непогоду) + Літературна вікторина: «Люблять зиму малюки».    
Бесіда: «Ознаки міцного здоров’я» - про  ознаки міцного здоров’я (добрий апетит, рухова активність, спокійний сон, гарний настрій, нормальний зріст,).
Д/ігри: «Друзі та вороги здоров’я», «Пізнай себе».
Сюжетно – рольова гра: «Аптека».

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ВДОМА
Батькам слід пам’ятати, що небезпека від ураження гострими кишковими інфекціями може таїтися в будь – якому харчовому продукті. Тому батькам треба пам’ятати та виконувати такі рекомендації.
  1. Не купувати продукти харчування на стихійних ринках або у приватних осіб.
  2. При купівлі продуктів харчування та напоїв батькам треба обов’язково звертати увагу на термін придатності та умови їх зберігання.
  3. Не вживати самім і в ніякому разі не давати дітям продукти харчування, в яких вичерпано термін придатності та не допускати споживання продуктів з найменшою підозрою на їх недоброякісність.
  4. Під час подорожі не слід брати в дорогу продукти, які швидко псуються.
  5. Не готувати продукти із запасом. Приготовлені страви бажано споживати відразу, а у випадках їх повторного споживання, вони мають бути піддані повторній термічній обробці.
  6. Зберігання виготовленої страви без холоду не має перевищувати 3 години.
  7. Особливо слід звертати увагу на термін придатності молочних і молочно – кислих продуктів, які відносяться до швидко – зіпсованих продуктів харчування і зберігаються в холодильнику не більше 36 годин.
  8. Пам’ятати, що не слід годувати дітей за 2 години перед сном.
  9. Батькам слід звертати увагу на дотримання правил особистої гігієни під час приготування їжі.  Вчити дітей, що мити руки потрібно перед кожним прийомом їжі, після прогулянки та відвідування туалету.
10. Пам’ятати, що збудники кишкових захворювань – сальмонели,                                          знаходяться в сирому м’ясі. Тому, категорично забороняється   користуватися однією розділочною дощечкою при розробці сирого м’яса та овочів. М'ясо піддавати достатній термічній обробці.
11. Не  перегодовувати дітей важкою для шлунку їжею, салатами з майонезом, жирною їжею.
   12. Не залишати без нагляду стіл із спиртними напоями.
   13. Не вживати в їжу «заборонені» продукти: чіпси, газові напої, сухарики.
   14. У випадках виявлення перших ознак кишкового захворювання            терміново звернутися до найближчої лікувальної установи. Ні в якому                                                                                                                                                       разі не слід займатися самолікуванням.
   15. При груповому, сімейному відпочинку, хворого бажано тимчасово ізолювати від решти колективу.
   16. При тяжкому стані хворого негайно викликати швидку допомогу за телефоном 103.
17. Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ПРО ПОСИЛЕННЯ РОБОТИ  З ПРОФІЛАКТИКИ ВСІХ   ВИДІВ ДИТЯЧОГО ТРАВМАТИЗМУ ТА З ОХОРОНИ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ У ЗИМОВИЙ ПЕРІОД І З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ВДОМА
Шановні батьки!
Щоб запобігти випадків будь-якого дитячого травматизму та виникненню кишкових інфекцій і харчових отруєнь, батькам треба пам’ятати та виконувати основні правила безпеки.
  • Діти часто страждають від нещасних випадків у побуті. Завдання дорослих не тільки захистити їх, а й навчити бути обачними, обережними та розсудливими.
  • Постійно роз’яснювати та прищеплювати правила поведінки на вулицях міста під час заметілі, про небезпеку під час ігор на гірках, льодяних ковзанках, при відлигах під дахами будинків тощо.
  • Під час зимових прогулянок одягати дітей згідно температурного режиму: не переохолоджувати та не «кутати».
  • Не гуляти з дітьми поблизу проїжджої частини дороги, біля будівель, з яких звисають бурульки, будівництва.
  • Заборонити  прогулянки на річку, пам’ятати, що пустощі біля відкритої полин’ї  та на льоду може призвести до нещасних випадків.
  • Не дозволяти дітям випробувати на міцність лід, стрибаючи на ньому.
  • Не залишати дітей, навіть на короткий час без догляду дорослих в місцях із великим скупченнях людей   – це може призвести до біди.
  • Заборонити  дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці та через зачинені двері, пояснюючи чому.
  • Постійно розповідати про небезпеку від дитячих пустощів з вогнем. Батькам зберігати сірники та вибухонебезпечні предмети в недосяжному для дітей місці.
  • Заборонити дітям гратися й  брати в руки вдома або на вулиці колючі, ріжучі, гострі, дрібні предмети, пігулки, вибухонебезпечні, а також незнайомі предмети.
  • Не спостерігати природні та погодні явища природи через вікна, не саджати їх на підвіконня, не підставляти стільці для зручності.
  • Не вживати самім і в ніякому разі не давати дітям продукти харчування, в яких вичерпано термін придатності. Пам’ятати, що не слід годувати дітей за 2 години перед сном.
  • Не зловживати цитрусовими, шоколадними цукерками, солодощами.
  • Батькам слід звертати увагу на дотримання правил особистої гігієни під час приготування їжі.  Вчити дітей, що мити руки потрібно перед кожним прийомом їжі, після прогулянки та відвідування туалету.
  • Приготовлені блюда тримати в холодильнику.
  • Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ ТА З ОХОРОНИ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ У ЗИМОВИЙ ПЕРІОД

ОБМОРОЖЕННЯ

Усе більше розширюється сфера стосунків дітей з навколишнім середовищем і довкіллям. Життя в умовах великого міста потребує від наших дітей вміння орієнтуватися та знаходити вихід із непередбачених ситуацій. Щоб вберегти дитину від біди, батькам треба пам’ятати та виконувати правила безпеки.
  • Дітям необхідно дати поняття про обмороження. Слід звернути особливу увагу на те, що у випадку зникнення чутливості в кінцівках або обмороженні носа, вух, щік – не можна розтирати обморожені місця снігом чи жорсткою тканиною. Обморожені кінцівки також не можна  занурювати в гарячу воду.
  • Обмороженого потрібно відігріти в теплому приміщенні, напоїти його теплим чаєм, обморожені кінцівки занурити у воду кімнатної температури. Після чого обов’язково звернутися за допомогою до лікаря.
  • Дітям дати уявлення, що взаємодія вологих частин тіла (язика, вологих долоньок, щік) з металевими поверхнями на морозі, може призвести до значних ушкоджень шкірного та слизового покрову.
  • Під час зимових прогулянок одягати дітей згідно температури повітря: не переохолоджувати та не «кутати».
  • Не дозволяти дітям довгий час перебувати на вулиці при повітря ТºС -10.
  • Батькам звернути увагу на продукти харчування та виготовлені страви у період сильних морозів – їжа повинна бути високо калорійною!
  • Батькам знати і пам’ятати про безпеку під час використовування електроприладів вдома.
  • Забороняти дітям вмикати-вимикати будь-які побутові прилади.  
  • Не подавати дітям негативних приладів і пам’ятати, що «Батьки – взірець для наслідування».




БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ  ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ ЗАХВОРЮВАНЬ НА ГРИП, ГРВІ, ГВІ ТА «ПРО РЕСПІРАТОРНИЙ ЕТИКЕТ»
Шановні батьки!
Ви повинні пам’ятати, що грип є найбільш поширеним гострим респіраторним вірусним захворюванням, особливість якого полягає у надзвичайно швидкому поширенні, вираженій інтоксикації та підвищеній ламкості судин.
  • Групи ризику щодо ускладнень становлять маленькі діти, вагітні жінки, літні люди та пацієнти з хронічними захворюваннями і слабкою імунною системою.
  • Розрізнити за симптомами грип та ГРВІ важко, щоб про це дізнатися треба зробити експрес-тести на основі імунографічного аналізу.
  • Особливо ефективними у період підвищення захворюваності, фахівці визначають такі методи профілактики:

ПРОФІЛАКТИЧНІ МЕТОДИ:

  1. Повноцінне харчування з обов’язковим  включенням вітамінів у природному вигляді (лимони, апельсини, мандарини, компоти із сухофруктів, напої із лікарських трав і рослин тощо) та загальнозміцнюючих засобів.
  2. Загартування та часте провітрювання приміщень.
  3. Часте миття рук із милом.
  4. За можливості уникати людних місць але не обмежувати себе в прогулянках на свіжому повітрі.
  5. Одягати марлеву пов’язку під час епідемії в місцях скупчення людей та при ймовірному контакті з хворим.
    • Якщо з’явилися вище описані симптоми, треба залишитися вдома протягом усього часу, доки ці симптоми тривають, лягти відпочити й пити багато рідини.
    • При кашлі, чханні потрібно прикривати рот і ніс паперовим носовичком, після чого негайно викидати.
    • Не займатися самолікуванням.
    • Негайно викликати лікаря.
    • Родину, друзів та знайомих попередити про свою хворобу, відділити свій посуд, щоб вберегти їх від зараження.

ПАМЯТАЙТЕ! ГРИП – ЦЕ СМЕРТЕЛЬНО НЕБЕЗПЕЧНЕ ЗАХВОРЮВАННЯ.

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА З ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ПІД ЧАС НОВОРІЧНИХ І РІЗДВЯНИХ СВЯТ
Шановні батьки!
Життя в умовах великого міста потребує від наших дітей вміння орієнтуватися та знаходити вихід із непередбачених ситуацій. Щоб вберегти дитину від біди, батькам треба пам’ятати та виконувати правила безпеки.
  • Не залишати дітей, навіть на короткий час без догляду дорослих в місцях із великим скупченнях людей (новорічні ялинки, розважальні заходи). Під час відвідування таких місць пам’ятати, про ймовірне зараження дітей різними інфекційними та вірусними захворюваннями.
  • Не залучати маленьких дітей прикрашати ялинку, не дозволяти гратися ялинковими прикрасами, особливо скляними.
  • Батькам слідкувати за технікою безпеки під час встановлення ялинки: не прикрашати легко займистими прикрасами, не встановлювати близько із електропобутовою технікою, слідкувати за полагодженими гірляндами та електровмикачами.   
  • Пам’ятати, що травми від вибухонебезпечних предметів (бенгальські вогні, петарди, хлопушки тощо) виникають від незнання про наслідки, які виникають від цих забав.
  • Не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці та через зачинені двері.
  • Постійно розповідати про небезпеку від дитячих пустощів з вогнем. Батькам зберігати сірники та вибухонебезпечні предмети в недосяжному для дітей місці.
  • Не дозволяти дітям грати поблизу проїжджої частини дороги, не подавати самім негативних прикладів.
  • Заборонити дітям гратися й  брати в руки вдома або на вулиці колючі, ріжучі, гострі, дрібні предмети, пігулки, вибухонебезпечні, а також незнайомі предмети.
  • Не вживати самім і в ніякому разі не давати дітям продукти харчування, в яких вичерпано термін придатності.
  • Пам’ятати, що не слід годувати дітей за 2 години перед сном.
  • Не зловживати цитрусовими фруктами, шоколадними цукерками, солодощами.
  • Батькам слід звертати увагу на дотримання правил особистої гігієни під час приготування їжі.  Вчити дітей, що мити руки потрібно перед кожним прийомом їжі, після прогулянки та відвідування туалету.
  • Приготовлені блюда тримати в холодильнику.    
  • Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.
ХВОРЮВАННЯ.

БЕСІДИ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА З ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ПІД ЧАС НОВОРІЧНИХ І РІЗДВЯНИХ СВЯТ
Шановні батьки!
Життя в умовах великого міста потребує від наших дітей вміння орієнтуватися та знаходити вихід із непередбачених ситуацій. Щоб вберегти дитину від біди, батькам треба пам’ятати та виконувати правила безпеки.

  • Не залишати дітей, навіть на короткий час без догляду дорослих в місцях із великим скупченнях людей (новорічні ялинки, розважальні заходи). Під час відвідування таких місць пам’ятати, про ймовірне зараження дітей різними інфекційними та вірусними захворюваннями.
  • Не залучати маленьких дітей прикрашати ялинку, не дозволяти гратися ялинковими прикрасами, особливо скляними.
  • Батькам слідкувати за технікою безпеки під час встановлення ялинки: не прикрашати легко займистими прикрасами, не встановлювати близько із електропобутовою технікою, слідкувати за полагодженими гірляндами та електровмикачами.   
  • Пам’ятати, що травми від вибухонебезпечних предметів (бенгальські вогні, петарди, хлопушки тощо) виникають від незнання про наслідки, які виникають від цих забав.
  • Не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці та через зачинені двері.
  • Постійно розповідати про небезпеку від дитячих пустощів з вогнем. Батькам зберігати сірники та вибухонебезпечні предмети в недосяжному для дітей місці.
  • Не дозволяти дітям грати поблизу проїжджої частини дороги, не подавати самім негативних прикладів.
  • Заборонити дітям гратися й  брати в руки вдома або на вулиці колючі, ріжучі, гострі, дрібні предмети, пігулки, вибухонебезпечні, а також незнайомі предмети.
  • Не вживати самім і в ніякому разі не давати дітям продукти харчування, в яких вичерпано термін придатності.
  • Пам’ятати, що не слід годувати дітей за 2 години перед сном.
  • Не зловживати цитрусовими фруктами, шоколадними цукерками, солодощами.
  • Батькам слід звертати увагу на дотримання правил особистої гігієни під час приготування їжі.  Вчити дітей, що мити руки потрібно перед кожним прийомом їжі, після прогулянки та відвідування туалету.
  • Приготовлені блюда тримати в холодильнику.    
  • Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти власне здоров’я.

Немає коментарів:

Дописати коментар